ظهور

همه منتظر او هستیم

ظهور

همه منتظر او هستیم

ابـزار عـدالـت در قـرآن به شـکلی کاملا روشن تبیین شده است. خداوند مـتـعال در آیـه بیست و پنج سوره حدید از این ابزار سخن می‌گوید. حربه اولیه تمامی پـیـامبران برای ایـجـاد قـسـط و عـدل را کـار فـرهـنـگی، یعنی ایجاد بینات و روشنگری به شـمار آورده، می فرماید: لقد ارسلنا رسلنا بالبینات. آن‌گاه با توجه به اهمیت قانون عدل،از کتاب و میزان سخن به میان می‌آورد: وانزلنا معهم الکتاب و المیزان و در مرحله سوم،از قدرت سلاح و نیروی نظامی با تعبیر وانزلنا الحدید فیه بأس شدید [1]  یاد کرده است.

امام باقر (ع) با توجه به اهمیت سه عنصر فوق برای ایجاد عدالت می فرماید:

«امامی که قرآن، دانش و سلاح نزد اوست از ماست». [2] .

در این روایت، از اجرای عـدالت بحث شده است؛ زیرا پیشوایی می تواند به طور کامل قسط و عدل را در جامـعه اجـرا و جـامعه را به سـوی کـمال رهبـری کند که سه نیروی: «دانش»، «قانون» و «قدرت» را داشته باشد. دانشی که بتواند به وسیـله آن فـرهنگ سازی کند. قـانـونـی کـه عـمـوم انسان ها آن را نصب العین خود قرار دهند و قـدرت و اسلحه ای که معاندان و موانع رشد آدمی را از سر راه بردارد.


خوب در پست های بعدی انشاءالله به بررسی بیش تر این موضوع می پردازیم.

پی نوشت ها :
[1]حدید،25
[2]طبسی ف چشم اندازی به حکومت مهدی،ص178

 

  • حسین سلیمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی