ظهور

همه منتظر او هستیم

ظهور

همه منتظر او هستیم

۲۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

ویژگیهای یاران خاص امام زمان (ع )


ایـنـک بـا تـوجـه بـه روایـاتـی کـه دربـاره یـاران خاص حضرت ، ماهیت و ماءموریت آنان گـذشـت ، 

مـی تـوان گـمـانـه زنی زد که هسته مرکزی و ستاد فرماندهی تشکیلات حکومت جـهـانـی مـهـدی

 (ع ) بـایـد چـگـونـه و دارای چـه خـصـوصـیـاتـی بـاشـنـد. ولی در عـیـن حـال بـرای بـهـره گـیـری بیشتر 

از روایات معصومین (ع )، روایاتی را که درباره تبیین ویژگیهای یاران خاص امام زمان (ع ) 

وارد شده ، دست مایه خود قرار می دهیم .

  • حسین سلیمانی

اللهم ارزقنی شفاعت الحسین یوم الورود


منبع زیر مطلب فراموش نشه
  • حسین سلیمانی

                                               درد و دلم با خدا

 

 

خدایا سلام ...

 

باز هم منم ...

 

همان که دلش دوباره برایت پرکشیده،

 

با همان بهانه ها،با همان کوله بار قدیمی 

 

با همان یک بغل نق نق،یک سبد انتظار،یک جعبه امید...

 

این بار با چه نامی بخوانمت؟!

 

 

بوی ناب بهشت میدهند نام های قشنگ تو 

 

و چه به موقع به کاردرمان یک به یک زخم های دلم می آیند...

 

برآی اینبار،هوالشافی چطور است؟ 

 

یعنی کسی که شفا میدهد تمام زخم های عمیق و ناعلاج دلم را...

 

 

آه که هوای دلم سبک میشود با زمزمه ی نام زیبایت،

 

نفس میکشم در هوای مهربانی نابت...

.

 

 

اجازه دارم بگویمت الهی العفو؟ 

 

 

اجازه دارم پناه ببرم به نگاه مهربانت و به بخشایشت

 

از شر وسوسه های شیطان که حال دلم را این روزها بدجور ناجور کرده؟

 

 

خدایا خالی خالی ام 

 

یعنی پُر پُر هستم اما از غیر تو...

 

ای شافی دل بیمارم،

 

مرا یادت هست؟ 

 

من همانی هستم که وقتی دلش میگیرد و بغضش می ترکد،

 

می آید سراغت ... 

 

 

همانی که با یک مشت ادعا ویک کوه کوتاهی

 

درانجام وظایف بندگیش،

 

با چشمهای بسته،

 

گاهی هم لجباز، 

 

اصرار به استجابت دعایش دارد، 

 

حال ،یادت آمد من که هستم،معبود من؟

 

 

ای خدا،دلم را آرام کن......

 

 

الهی آمین


 
  • حسین سلیمانی

                                                  اسلحه شهدا

 

از برادران همسنگرم در پایگاههاى مقاومت بسیج تقاضا دارم،

همانگونه که اسماً پاسدار خون شهدا هستید، عملاً هم باشید.

و نگذارید خون گرم شهدا از جوشش بیافتد.

و اسلحه ى شهدا بر زمین بماند.

 

 شهید على شبانى شوکت آباد

 

ای شهید  ...

 

 

  ما  نخواهیم گذاشت که   علی زمان  تنها بماند 

 

 

 

 

و کشور به دست بیگانگان بیفتد

 

 

 

 

 

 

بسیجی عاشق شهادت است .



  • حسین سلیمانی
تعیین زمان ظهور حضرت مهدی(ع)
تعیین زمان ظهور حضرت مهدی(ع)

بسیاری از روایات، ما را از توقیت (مشخص کردن زمان ظهور) یا تعیین محدودة زمانی برای ظهور حضرت به شدت نهی کرده اند و شیعیان را امر کرده اند که هر که را چنین کرد تکذیب کنند و دروغ گو بشمارند؛ زیرا این مطلب در زمرة اسرار الهی است و کسی آن را نمی داند؛ امام صادق(ع) به محمدبن مسلم فرمودند:
محمد! اگر کسی وقتی از جانب ما برای ظهور حضرت مهدی(ع) نقل کرد، از تکذیب کردن او نترس! چرا که ما برای احدی تعیین وقت نمی کنیم.28

وقتی فضیل از امام باقر(ع) می پرسد که آیا این مسئله وقت مشخص دارد؟ حضرت سه مرتبه می فرمایند: «
  • حسین سلیمانی

حکومت فراگیر جهانی

جهان تاکنون همواره با تعدّد مدیریت‌ها و دولت‌ها روبه‌رو بوده و این تعدّد همواره یکی از علل مهم در به وجود آمدن درگیری‌ها و جنگ‌های کوچک و بزرگ بوده است. هم اینک با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، این تعدّد، خطر نابودی بشر را به دنبال دارد. لذا راه نجات بشر وحدت مدیریت جهان است. سرآمدان اندیشه مادّی به ضرورت تشکیل حکومت واحد جهانی پی برده‌اند.

 


در همین رابطه آیت الله جعفر سبحانی با اشاره به تفکّر انترناسیونالیسم یا لزوم تشکیل حکومت واحد جهانی، می‌نویسد: 
جنگ‌های بین‌المللی اوّل و دوم، در طول این مدّت به این اندیشه قوّت بخشید و آنان با بینایی خاصّی دریافتند که وجود مرزهای مصنوعی میان ملّت‌ها، عامل جنگ و خون‌ریزی‌ها است و برای رهایی از این بدبختی، چاره‌ای جز این ندیدند که مرزهای مصنوعی را در هم کوبند و همه انسان‌ها را در کنار هم، زیر یک لوا و پرچم و حکومت واحدی قرار دهند.»1 
آرنولد توین بی 2 متفکّر انگلیسی، ضمن نطقی در کنفرانس صلح «نیویورک»، به ضرورت تشکیل حکومت واحد جهانی به منظور جلوگیری از جنگ‌های خونین و کشتارهای دسته جمعی اشاره می‌کند: 
تنها راه حفظ صلح و نجات نسل بشر، تشکیل یک حکومت واحد جهانی و جلوگیری از گسترش سلاح‌های اتمی است. 
انیشتاین، با این اعتقاد که «تعدّد حکومت‌ها» خواه ناخواه به نابودی بشر منجر خواهد شد، می‌گوید: 
مردم باید یکی از این دو راه را انتخاب کنند: یا یک حکومت جهانی با کنترل بین‌المللی انرژی اتمی تشکیل دهند و یا حکومت‌های ملّی جداگانه فعلی همچنان باقی بمانند و منجر به انهدام تمدّن بشری گردند.3

  • حسین سلیمانی

                                فرود آمدن عیسى از آسمان پس از ظهور

نزول[۱] عیسى علیه السلام و نماز گزاردن وى پشت سر امام مهدى علیه السلام در میان شیعه و سنّى، اجماعى است.[۲] روایات مربوط به این ماجرا به لحاظ مضمونى تعارض آشکارى ندارند و هرچند برخى از آنها به لحاظ سندى ضعیف اند، مى توان آنها را متواتر یا دست کم مستفیض دانست.

 فرود آمدن عیسى از آسمان پس از ظهور



در پاره اى از این روایات به مضامین دیگرى مانند قتل دجّال و بقاى ایشان به مدّت چهل سال اشاره شده است که نمى توان هیچ یک را قطعى دانست.[۳]این عدم قطعیت در برخى مسائل مربوط به امام زمان علیه السلام نیز، مانند مدّت توقّف ایشان در دنیا پس از ظهور و جنگ ها و برخورد ایشان با پیروان دیگر ادیان، وجود دارد؛ امّا عدم قطعیت در برخى جزئیات، خدشه اى به اصل آنها وارد نمى سازد.

آنچه از احادیث وارد در این فصل به طور یقینى استفاده مى شود، این است که پس از ظهور امام زمان علیه السلام ، عیسى علیه السلام از آسمان فرود مى آید و در نماز به امام مهدى علیه السلام اقتدا مى کند. از پاره اى روایات چنان برمى آید که امام علیه السلام ، هدایت گروهى ازمردم جهان - که ظاهراً شامل کشورهاى غربى مى شود - و حکومت بر آنها را به عیسى علیه السلام مى سپارد تا نایب حکومتش در آن مناطق باشد.

تنها نکته اى که شاید باورش براى برخى از مردم دشوار باشد، نزول عیسى علیه السلام از آسمان است. به هر روى، این امر نیز همچون اصل صعود ایشان به آسمان، جزو معجزات الهى است. به گزارش قرآن کریم، خداوند امر را بر دشمنان ایشان مشتبه کرد و آنان نتوانستند بر ایشان چیره شوند و وى را به صلیب کشند و بکشند؛ بلکه خداوند او را به سوى خود برد. چنان که این موضوع معجزه است و هیچ مؤمنى در آن تردید نمى کند، در بازگشت ایشان هم جاى هیچ تردیدى نیست؛ زیرا قرآن کریم به ایمان مجدّد اهل کتاب به عیسى علیه السلام پیش از مرگش تصریح مى کند و مى فرماید:

«وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ إِلاَّ لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ یَوْمَ الْقِیامَةِ یَکُونُ عَلَیْهِمْ شَهیداً.[۴]و هیچ یک از اهل کتاب نیست، مگر آن که پیش از مرگش به او ایمان آورد و عیسى در روز قیامت به ایمانشان گواهى خواهد داد» .

این آیه نشان مى دهد که عیسى علیه السلام را بازگشتى دوباره است که در آن بازگشت، ایمان آوردن اهل کتاب اتّفاق مى افتد؛ وگر نه به گواهى تاریخ که تا کنون ایمان همه اهل کتاب به ایشان، محقّق نشده است. یهودیان که وضعشان روشن است. مسیحیان نیز با اعتقادات نادرستى که در باره ایشان دارند، ایمانشان به حضرت عیسى علیه السلام تا کنون ایمان درستى نبوده است. بنا بر این باید بازگشتى براى ایشان فرض شود که زمینه ایمان آنها را فراهم کند و این، همان چیزى است که بر اساس روایات پس از ظهور امام مهدى علیه السلام اتّفاق خواهد افتاد.


[۱] . به قلم پژوهشگر ارجمند ، حجّة الاسلام و المسلمین هادى صادقى.

[۲] چنان که در احادیث این فصل مشاهده مى‏شود، در کتاب‏هاى مهم شیعه و اهل سنّت، احادیثى در این موضوع آمده است. کتاب‏هاى مهم اهل سنت مانند: صحیح البخارى، صحیح مسلم، سنن الترمذى، مسند ابن حنبل، السنن الکبرى، سنن أبى داوود، تاریخ دمشق، کنز العمال، و ... ، و کتاب هاى مهم شیعه مانند: کمال الدین، کشف الغمة، بحار الأنوار، الملاحم و الفتن، الغیبة طوسى، الأمالى صدوق، الاحتجاج، عیون أخبار الرضا علیه السلام و... .

[۳] هر چند برخى علماى اهل سنّت، مانند شوکانى، برخى از اینها را مانند احادیث مربوط به دجّال، متواتر مى‏دانند (رک: عون المعبود : ص ۴۵۸) .

[۴] نساء: آیه ۱۵۹ .

  • حسین سلیمانی

چشم‌انداز قیام حضرت مهدی(عج) در سرزمین شام

در روز جمعه و هنگام برگزاری نماز، عیسی بن مریم(علیه السلام) از آسمان فرو می‌آید و دو لباس قرمز بر تن دارد که از سرش روغن قطره قطره می‌چکد و او مردی خوش‌منظر و سفید چهره است و بسیار به ابراهیم(علیه السلام) شباهت دارد.

چشم‌انداز قیام حضرت مهدی(عج) در سرزمین شام

 به گزارش موعود، سلسله وقایع و فتنه‌هایی که جغرافیای جهان اسلام را در می‌نوردد، دل را می‌آزارد. دیدار آن همه فاجعه خونین، ظلم‌های رفته بر زنان و مردان پیر و جوان و ناجوانمردی‌هایی که گاه رنگ دین و مذهب به خود می‌گیرد، در حالی که با هیچ یک از اصول اعتقادی و مرام انبیاء و اولیای الهی مطابقت ندارد. با این همه، با چشمی دیگر باید به جهان و آنچه بر سر ساکنان مستضعف جهان می‌آید، نگریست.

فتنه‌ها، سنگ‌دلی‌ها، قحطی‌ و جنگ و ناامنی، همگی محصول عمل انسانند. محصول خودکامگی و تمامیّت خواهی؛ امّا این همه نیز اجلی محتوم و وقتی و فرصتی معیّن دارد، از میان گرداب شب‌های تاریک و هولناک و از ژرفای فتنه‌ها، می‌رسد مردی که زنجیر غلامان بشکند.آن هنگام که فرمان ظهور از سوی حضرت حق صادر شود، در فرصتی کوتاه امام‌(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مردان لشکر شکن همراهش چونان صاعقه بر ستمگران یورش می‌آورند.به استناد روایات، از استقرار سفیانی ملعون که خود از نشانه‌های حتمی ظهور امام(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تا ظهور کبری، بیشتر از نه ماه فاصله نخواهد بود. امام، حجاز و عراق را به سرعت طی می‌کنند و فتنه‌ها را فرو می‌نشانند.

ایشان ستمگران متجاوز را با همراهی مردان مرد، از قبیله مستضعفان دفع می‌کنند و پیش می‌آیند.

  • حسین سلیمانی

 

زندگی نامه بزرگ شیعیان امام علی

حضرت علی ( ع ) نخستین فرزند خانواده هاشمی است که پدر و مادر او هر دو فرزند هاشم اند . پدرش ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبدمناف است و مادر او فاطمه دختر اسد فرزند هاشم بن عبدمناف می باشد . خاندان هاشمی از لحاظ... فضائل اخلاقی و صفات عالیه انسانی در قبیله قریش و این طایفه در طوایف عرب ، زبانزد خاص و عام بوده است . فتوت ، مروت ، شجاعت و بسیاری از فضایل دیگر اختصاص به بنی هاشم داشته است . یک از این فضیلتها در مرتبه عالی در وجود مبارک حضرت علی ( ع ) موجود بوده است . فاطمه دختر اسد به هنگام درد زایمان راه مسجدالحرام را در پیش گرفت و خود را به دیوار کعبه نزدیک ساخت و چنین گفت : خداوندا ! به تو و پیامبران و کتابهایی که از طرف تو نازل شده اند و نیز به سخن جدم ابراهیم سازنده این خانه ایمان راسخ دارم . پرودگارا ! به پاس احترام کسی که این خانه را ساخت ، و به حق کودکی که در رحم من است ، تولد این کودک را بر من آسان فرما ! لحظه ای نگذشت که دیوار جنوب شرقی کعبه در برابر دیدگان عباس بن عبدالمطلب و یزید بن تعف شکافته شد . فاطمه وارد کعبه شد ، و دیوار به هم پیوست . فاطمه تا سه روز در شریفترین مکان گیتی مهمان خدا بود . و نوزاد خویش سه روز پس از سیزدهم رجب سی ام عام الفیل فاطمه را به دنیا آورد . دختر اسد از همان شکاف دیوار که دوباره گشوده شده بود بیرون آمد و گفت : پیامی از غیب شنیدم که نامش را علی بگذار .

 

 

  • حسین سلیمانی

از آموزش زبان انگلیسی گرفته که برای اینکه بتوانیم به چهار مهارت مهم آن که شنیدن و صحبت کردن و نوشتن و خواندن است, کاملا مسلط شویم نیازمند آنیم که در دوره های مختلف شرکت کنیم تا بسته به انتخاب خود که کدام راه را برای تسلط به زبان دوم انتخاب می کنیم بعد از گذشت سه ماه و یا شش ماه و یا دو سال بتوانیم به راحتی با زبان دوم با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنیم و از این ارتباط در صدد پیشرفت مادی و معنوی زندگی خود بهره مند شویم تا تشکیل یک زندگی که خواه ناخواه برای آن به آموزش های وسیع تر و مهم تر و عمیق تری نیازمندیم.

اما سوال اصلی این است که چرا برای یادگیری زبان دوم حداقل باید 14 ترم آموزشگاهی را سپری کنیم ولی برای یادگیری روش زندگی حتی یک ساعت هم در خود احساس نیاز به آموزش را نمی بینیم و فکر می کنیم که در این زمینه خودمان استاد تمام هستیم و می توانیم به راحتی با تمام فراز و نشیب های زندگی کنار بیاییم و همه مشکلات را با اعتماد به نفس حل و فصل کنیم؟
پاسخ به این سوالات مهم در زمینه ازدواج آمار تاسف بار کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است که این آمار به خوبی هر چه تمام تر فقدان آموزش های لازم در این عرصه را بیان می کند.

وقتی مراسم عقد حضرت خدیجه با پیامبر پایان یافت و رسول خدا خواست به خانه ابوطالب باز گردد، خدیجه گفت: إِلَى بَیْتِکَ فَبَیْتِی بَیْتُکَ وَأنَا جَارِیَتُکَ؛ به خانه خودتان وارد شوید. خانه من، خانه شماست و من، کنیز شما هستم .

برای یک ازدواج موفق و برای رسیدن به خوشبختی و آسایش و آرامشی که آیات قرآن مجید و احادیث گوهربار اهل بیت علیهم السلام به آن اشاره کرده اند از جمله این آیه زیبا و شنیدنی از سوره مبارکه روم:
مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ :
و از نشانه هاى او اینکه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفرید تا بدانها آرام گیرید و میانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در این [نعمت] براى مردمى که مى اندیشند قطعا نشانه هایى است ﴿روم:21﴾
نیازمند آموزش و راهنمایی هستیم که بتوان راه کسب آرامش و دوری از هرگونه اختلاف و تنش و درگیری را در زندگی زناشویی به ما آموزش دهد تا در سایه سار این آرامش بی بدیل بتوانیم به موفقیت های چشمگیر دیگری در زندگی دست پیدا کنیم.
زندگانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با حضرت خدیجه سلام الله علیها دارای ابعاد مختلف و فصل های گوناگونی است که هر یک از این فصل ها می تواند برای زندگی  درس های طلایی باشد که با اجرای آن می توانیم طعم و لذت واقعی یک خانواده بهشتی را تجربه کنیم و در این نوشتار سعی داریم که به برخی از این مهارت های زندگی در این خانواده بهشتی و آسمانی اشاره کنیم:

  • حسین سلیمانی