ظهور

همه منتظر او هستیم

ظهور

همه منتظر او هستیم

یکی از راه های یاری امام زمان(عج) از طریق تبلیغات فکری، اعتقادی و فرهنگی است. ما باید تشیع و ولایت اهل بیت(ع) را به عنوان حق، برای جهانیان تبلیغ و اثبات کنیم. 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان، در مراسم قرائت دعای سمات در مسجد مقدس جمکران، یکی از اهداف ظهور امام زمان(عج) را ایجاد دولت واحد جهانی و برطرف شدن غم ها، ظلم ها، تبعیض ها و همه پلیدی ها و حاکم شدن رفاه، عدالت، عزت مسلمین و امنیت و صلح عنوان کرد.

وی در تشریح لوازم تشکیل حکومت جهانی، گفت: ابزار تشکیل حکومت واحد جهانی سه چیز است، یک قانون که از 1400 سال پیش قرآن و سیره پیامبر اکرم و ائمه معصومین(علیهم السلام) وجود داشته است؛ دوم رهبری معصوم عادل و عالم که این هم از 1400 سال پیش وجود داشته و سوم آمادگی و نصرت مردم که این وجود نداشته لذا حکومت جهانی تشکیل نشده است.

این استاد حوزه در ادامه نصرت مردم توسط خداوند را یک سنت الهی دانسته و افزود: خداوند سه گروه را یاری     می کند، اول پیامبران، دوم مؤمنین و سوم هر آن کس که خدا را یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان در تشریح راه های یاری خدا و امام زمان(عج)، ابراز داشت: یکی از راه های یاری امام زمان(عج) بر اساس حدیثی از حضرت رسول(ص) "مَنْ ماتَ وَلَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً"، از طریق تبلیغات فکری، اعتقادی و فرهنگی است که می بایست ما تشیع و ولایت اهل بیت(ع) را به عنوان دین حق برای جهانیان تبلیغ و اثبات کنیم. همچنین یاری ادبی که یکی از مصادیق آن شعر گفتن است از دیگر محورهای یاری دین حق است.

وی در ادامه افزود: در بعضی روایات گفته اند برای ظهور امام زمان(عج) آمادگی نظامی داشته باشید، حتی به آماده کردن یک تیر؛ از این احادیث برداشت می شود از دیگر مصادیق یاری کردن دین حق آمادگی نظامی است.

این استاد حوزه، یاری کردن مالی را دیگر مصداق نصرت دین حق دانسته و خاطر نشان کردن: از صدر اسلام تا امروز، افرادی با کمک های مالی به دین حق کمک می کنند. همچنین در دعای ندبه می خوانیم خدایا ما را یاری کن تا حقوق امام زمان(عج) را پرداخت کنیم؛ یکی از حقوق امام زمان(عج) پرداخت خمس و زکات است. البته بعضی هم کمک می کنند اما کمکشان خالصانه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان در پایان و در تشریح آخرین راه یاری دین حق، گفت: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند: "اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ"/ مرا یاری کنید با تقوا و کوشش فراوان. تقوا یعنی پرهیز از گناه. ما باید تلاش کنیم در همه جا و به خصوص اماکن مذهبی تقوا را در رفتار خود و خانواده مان حاکم کنیم.

_____

  • حسین سلیمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی